Ajanvaraus
Seuraavassa käydään läpi Ajanvarauksen toiminnot ja ominaisuudet.
Ajanvarauksessa yrityksen kotisivuille integroidaan asiakkaan tarpeiden mukainen varausjärjestelmä. Palvelulla yrityksen asiakas voi itse varata kalenterista itselleen sopivan ajan ja nähdä vain vapaat ajat. Tuntinetin itsepalveluajanvaraus on räätälöitävissä juuri yrityksellesi sopivaksi ajanvarauspalveluksi ja se soveltuu monen eri alan jokapäiväiseksi työkaluksi. Varausten luominen, poistaminen ja muokkaaminen tapahtuu reaaliajassa netin kautta.
Aiheen käyttöohjevideo on osoitteessa: Itsepalveluajanvaraus - Tuntinetti
Ajanvaraushaku
Ajanvarauspalvelu sisällytetään yrityksen omille sivuille, joihin palvelu on liitetty. Normaalisti ajanvaraukseen pääsee "Varaa aika" tai vastaavan linkin kautta.
Ajanvaraukseen on mahdollista sisällyttää useampia yrityksen tarjoamia palveluita, jos on tarpeen. Nämä sisällytetään sivuille valintalistaksi, josta asiakas pääsee helposti valitsemaan haluamansa palvelun. Palvelulle voidaan määrittää sijainti, jossa palvelua tarjotaan. Jos yritys tarjoaa samaa palvelua useassa eri kohteessa, on kätevää jo ajanvarausvaiheessa saada selko eri sijaintien vapaista asiakaspalvelijoista ja vapaista vuoroista.
Palvelussa asiakas voi valita itselleen sopivimman asiakaspalvelijan listasta, joka päivittyy sen mukaan mitä hakukriteereitä asiakas on valinnut. Asiakas pääsee myös tarkastelemaan asiakaspalvelijan tietoja, joita voi lisätä palveluun. "Esittely ja varaus"-painike avaa asiakaspalvelijan kalenterinäkymän.
Kalenterinäkymä
Kalenterinäkymässä asiakas pääsee tarkastelemaan asiakaspalvelijoiden aikatauluja ja näkee vapaat ajat, joista voi valita itselleen sopivimman. Asiakas voi luoda työtarjouksen selkeästi kellonaikoineen, jolloin siitä lähetetään viesti valituille asiakaspalvelijoille. Asiakaspalvelijat pystyvät nyt arvioimaan sopiiko kyseinen aika ja vahvistamaan sopivat työtarjoukset itselleen. Näkymäksi voi valita kuukauden, viikon, tai yksittäisen pävän.